۱۳۸۹ آبان ۱۳, پنجشنبه

چالشهای اساسی تجارت الکترونیک (اینترنتی)

 10 عدد از چالشهای اساسی تجارت اینترنتی

اگر می خواهید یك كسب و كار اینترنتی سود ده راه بیندازید باید از بعضی اشتباهات رایج جلوگیری كنید. در این مقاله 10 تا از اشتباهاتی را كه مانع ازموفقیت افراد تازه كار (و حتی بعضی از قدیمی ها) را كه مانع از قدرت گرفتن آنها می شود بیان می كنیم.

این مشكلات همانند باری است كه بر دوش كسب و كار شما لنگر انداخته ولی از وجود آنها خبر ندارید. دارندگان كسب و كار اینترنتی باید افرادی سمج و پركار باشند و رد عین حال دیدی فراگیر داشته باشند. نكاتی كه در اینجا بیان می كنم به شما كمك می كند تا جلوی بعضی از این مشكلات را بگیرید.



1- تأخیر

وب سایت یا وبلاگی كه برای مدتها بدون تغییر می ماند برای ارائه یك كسب و كار اینترنتی حرفی برای گفتن ندارد. اگر می خواهید كسب و كار اینترنتی داشته باشد باید یك برنامه و سیستم مدیریت زمان متناسب با آن داشته باشید. الویت بندی كنید و لیستی از كارها كه باید روزانه انجام شوند را برای خود داشته باشید و مطابق آنها عمل كنید.

نكته: در صفحات خود محلی برای نظر خواهی قرار دهید زحمت زیادی ندارد ولی كاركد آن فوق العاده است.



2- كوشش برای رسیدن به اوج

شما هیچگاه نمی توانید بگوید وب سایت یا محصول بی عیب و نقصی دارید. خوب حال چه باید كرد؟ مهم نیست! این مهم است كه خیلی زود سایت خود را به وب سایتی زنده تبدیل كنید. بهینه سازی یك وب سایت بسیار خوب است ولی نباید مانع از به روز كردن وب سایت شما بشود.

نكته: اگر وب سایت خود را روزانه Update كنید هر چند تغییرات كمی اعمال كنید بهتر است، تا اینكه هر از چند گاهی تغییرات اساسی اعمال كنید. موتورهای جستجو هم وب سایتی را كه روزانه Update می شود بیشتر می پسندند.



3- دور ریختن پول

این نكته بسیار مهم است به خصوص اگر پول زیادی برای خرج كردن ندارید. معملاً نیمی از هزینه هایی كه برای شروع یك كسب و كار اینترنتی انجام می شود بیهوده است. مثلاً شما برای شروع به فضا یا پهنای باند زیادی احتیاج ندارید یا لازم نیست اول كار یك سرور اختصاصی داشته باشید. در اینترنت خدمات مجانی بسیاری می توانید پیدا كنید. بنابراین به جای اینكه با احساس خود پول خرج كنید بهتر است تحقیق كنید و فكر كنید در آینده ای نزدیك هزینه های ضروری زیادی خواهید داشت و یك كسب و كار اینترنتی زمان زیادی برای رونق لازم دارد.

نكته: در انجمن ها و تالارهای گفتگو می توانید اطلاعات نایابی پیدا كنید، كه به شما در تصمیم گیری درست كمك زیادی خواهد كرد.



4- به اندازه كافی خرج نكردن

متاسفانه باید كمی پول خرج كنید. در ابتدای راه نیاز به پول زیادی ندارید ولی پس از مدتی هزینه های شما بالا خواهد رفت.

برای شروع به یك نام دومین، یك هاست و سیستم پاسخگویی شبانه روزی احتیاج دارید كه البته این روزها قیمت ها بسیار به صرفه هستند. اما اگر بتوانید یك نام دامنه موجود و فعال را بخرید در زمان و هزینه خود صرفه جویی قابل توجهی كرده اید. یكی از كارهایی كه به رشد سایت شما كمك زیادی می كند قرار دادن لینك سایتتان در وب سایت های دیگر است لینك های متنی هزینه های زیادی ندارند و گاه مجانی هستند با این كار هزینه های زیادی نپرداخته اید ولی رتبه وب سایت خود را در موتورهای جستجو بالاتر برده اید.

نكته: قسمتی از درآمد خود را برای سرمایه گذاری جدا كنید و آن را صرف پیشرفت وب سایت خود كنید از نتیجه آن لذت خواهید برد.



5- بازار اشتباه

در این مورد باید كمی زیركی به خرج دهید. ممكن است مخاطبان زیادی برای وب سایت خود فراهم كنید ولی آیا این مخاطبان اهل پول خرج كردن هستند؟

بنابراین باید ابتدا درباره بازاری كه می خواهید در آن فعالیت كنید تحقیق كنید. و بازاری باارزش بیابید. بازاری كه شلوغ باشد ولی كسی در آن اهل پول خرج كردن نباشد یا اصلا پولی برای خرج كردن نداشته باشد ارزش چندانی ندارد.



6- افزایش مهارت ها

شما همیشه باید در حال یادگیری و افزایش مهارت باشید. آموزش ضروری است. اگر مهارت های حرفه ای و علم جدید را نیاموزید در گرداب روزمرگی گیری می كنید.

نكته: هر روز زمانی را برای افزایش اطلاعات خود درباره اینترنت، تجارت الكترونیك و ... مشخص كنید و از آن استفاده كنید. اگر هر روز یك نكته جدید بیاموزید به مرور به قدرتی در دنیای اینترنت تبدیل خواهید شد.



7- همه كار را خودتان به تنهایی انجام دهید.

شما می توانید همه كار را به تنهایی انجام دهید ولی كار برای شما سخت تر می شود و در برابر بحران ها آسیب پذیرتر هستید. هر فعالیت اینترنتی لزوما احتیاج به تلاش و سختی زیاد ندارد مثلاً تالارهای گفتگوی پربازدید منبع پرسودی برای كسب درآمد هستند و اگر بتوانید یك تالار بسازید و به صورت گروهی روی آن كار كنید و آن را رواج دهید درآمد مناسبی خواهید داشت.

نكته: ازتالارهای گفتمان موفق بازدید كنید و فرصت هایی را كه در اختیار دارند بررسی كنید.



8- به دنبال پول كم باشید.

آیا می خواهید با فروش های 20 دلاری ثروتمند شوید؟ پس سعی كنید كالاها و خدمات با كیفیت و قیمت بالاتری عرضه كنید تا با فروش كمتر سود بیشتری ببرید.

نمی دانید كه كالا یا خدمات خود را خواهید فروخت یا نه اما می توانید سعی كنید. سعی نكنید هر كالایی را بفروشید چون پول بیشتری به دست آورید. درستی و صداقت شما بسیار مهم است. اعتبار خود را فدای درآمد زود گذر نكنید.



9- كار و زندگی را جدا كنید.

یكی چالش اساسی وقتی كه در خانه كار می كنید وجود دارد و آن تداخل زندگی روزانه در فعالیت شغلی شماست.فقط به این دلیل كه شما در خانه هستید! سعی كنید این دو را از یكدیگر جدا كنید و برای هر كدام زمان مشخصی داشته باشید. همینطور باید اتاق كار شما مشخص و مجزا باشد. كار نباید باعث شود نسبت به زندگی خود بی تفاوت شوید ولی در زمان كاری هم اگر متمركز نباشید موفقیت را لمس نخواهید كرد.



10- جاه طلب باشید.

تا سعی نكنید یاد نمی گیرید. فرض كنید می توانید هر كاری بكنید. چون می توانید! شاید هنوز برای شروع آماده نباشید، اما موانع ذهنی برای خود ایجاد نكنید. و آنها را برای خود بزرگ نكنید. شما برای خود شرایط سودآوری ایجاد خواهید كرد. می توانید چندین وب سایت را اداره كنید، به دیگران تعلیم دهید، فراموش نكنید شما می توانید.

امیدوارم بیان این چالش ها به شما كمك كرده باشد تا به خود دید دیگری پیدا كرده باشید. تجارت الكترونیك راهی برای یك شبه پولدار شدن نیست اما با تلاش و پشتكار و صبر نسبتاً زیاد می تواند شغل پر سودی باشد.

نوشته: استوارت رید

ترجمه: علی یزدی مقدم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر